فواید قالب کنترلی چیست؟

فواید قالب کنترلی چیست؟

همواره برای زیبا جویان داشتن تصوری از چهره بعد عمل امری مهم تلقی می شده است. شاید اولین کاری که یک متقاضی جراحی زیبایی بینی برای داشتن تصوری از چهره بعد از عمل خود انجام دهد، این است که سر بینی خود را با انگشت جلوی ایینه بالا دهد تا تغییرات چهره خود را در صورت عم ببیند. در حالتی دیگر اگر آشنایی با نرم افزار های گرافیک دو بعدی مانند فتوشاپ داشته باشد، به اعمال تغییرات مد نظر خود در عکس می‌پردازد تا تصویری حدودی از چهره بعد از عمل خود داشته باشد. این روش ها اصلا علمی و قابل اطمینان نیستن چون اولا تغییرات که بینی می‌تواند داشته باشد باید توسط جراح و بعد از معاینه بینی به متقاضی گفته شود و دوما چون بینی عضوی سه بعدی است نمیتوان در عکس‌های دو بعدی تغییرات دقیقی روی آن اعمال کرد.

بینیت از چه نوعی هست؟
استخوانی
گوشتی
گوشتی - استخوانی
نمیدانم

فواید قالب کنترلی

  • یکی از مدرن‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های جراحی بینی استفاده از تکنولوژی اسکن و طراحی سه بعدی در جراحی بینی است.
  • در جلسه مشاوره با پزشک می‌توانید تغییرات لازم روی چهره را مشاهده و پیش از جراحی، چهره بعد از عمل را ببینید.
  • طراحی بر اساس نظر پزشک و بر اساس تناسبات چهره و متناسب با سلیقه‌ی متقاضی انجام می‌شود.

به صورت کلی استفاده از قالب کنترلی، خطاهای جراحی را خیلی کاهش می‌دهد و دقت عمل و خروجی عمل را بسیار افزایش می‌دهد. خوشبختانه طراح طب به کمک اسکن سه بعدی چهره و قالب‌های کنترلی و تیم حرفه‌ای طراحی می‌تواند این چنین مشکل بزرگی را به راحتی حل کند. به این صورت که در زمان طراحی سه‌بعدی تمام زوایای صورت قابل مشاهده است و گاهی پیش می‌آید که بعد از انجام طراحی، بیمار از عمل بینی منصرف شده و متوجه می‌شود همه اشکال در بینی‌اش نیست و با تزریق ژل گونه، چانه و یا زاویه دار کردن فک به زیبایی مورد نظرش دست پیدا می‌کند. اینجاست که از اهمیت طراحی سه‌بعدی قبل از هر عمل زیبایی آگاه می‌شوید.

مشاوره آنلاین روی واتساپ
0999 - 11 46 580
جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید
ارسال

مقصر چه کسی است؟ بیمار یا جراح ؟

البته نمی‌توان مقصر نارضایتی بیماران بعد از جراحی را جراح یا خود بیمار دانست. چراکه فرد متقاضی با یک ذهنیت و جراح با ذهنیت دیگری به موضوع نگاه می‌کند. متقاضی فکر می‌کند که جراح به طور کامل متوجه ذهنیت او نسبت به طرح بینی مورد نظرش شده و از طرفی جراح فکر می‌کند بیمار می‌داند که عمل بینی یک ریسک بالایی دارد و امکان آن هست که بینی شخص مانند آنچه که دوست دارد نشود. پس برای حل این مسائل و پیوند بین بیمار و جراح و درک صحیح از عمل زیبایی، بهتر است با تکنولوژی پیش رویم تا با حداقل ریسک عمل مواجه شویم.

جراحی بینی سنتی یا مهندسی جراحی به سبک مدرن؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد ریسک جراحی سنتی عمل زیبایی بینی بالا می‌باشد و به‌طور کلی می‌توان گفت میزان ریسک عمل، به روحیات جراح در روز عمل و اتفاقات آن روز، نظر مشاور جراح در حین عمل و تصمیم‌گیری نهایی جراح بستگی داشت. همین باعث می‌شد بیماران ناراضی باشند و با فکر اینکه جراحی بینی شانسی است و امکان پیش بینی آن نیست، تن به عمل دهند. خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی این مشکل بزرگ برطرف شده است. با استفاده از اسکن و طراحی سه‌بعدی شما می‌توانید از چهره قبل و بعد از عمل خود، تصویر دقیق و واقعی داشته باشید که همین امر سبب می‌شود که شما با آرامش مطلوبی وارد اتاق عمل شوید.


نکات مرتبط با فواید قالب کنترلی چیست؟

قالب کنترلی

مهندسین طراح طب بر اساس طراحی سه بعدی و آنالیز تغییرات بینی، ابزار دقیقی را برای کنترل روند جراحی به منظور رسیدن به فرم دلخواه متقاضی، به عنوان قالب کنترلی، طراحی کرده و با جدیدترین پرینترهای سه بعدی آن را می‌سازند.

این ابزار به جراح این امکان را می‌دهد تا در حین جراحی، فرم بینی را با آن چک کند. اگر قالب بر روی بینی کاملا منطبق نشود، جراح باید تغییراتی را اعمال کند تا بتواند به فرم مورد نظر و طراحی شده، دست یابد. به عبارت دیگر، پایان زمان جراحی، زمانی است که قالب کنترلی به طور کامل بر روی بینی قرار بگیرد.

بنابراین با استفاده از این ابزار (قالب‌های کنترلی)، نگرانی متقاضی جراحی بینی بر طرف خواهد شد که جراح چگونه می‌تواند به فرم ایده آل و طراحی شده برسد.

قالب کنترلی در حین جراحی

قالب‌های کنترلی برای انواع بینی‌ها (گوشتی، استخوانی، ترمیم بینی، انحراف بینی و ...) کاربرد دارد و هر قالب مختص به فرم طراحی شده همان فرد می‌باشد و برای فرد دیگری کاربرد ندارد.

هنگامی که قالب کنترلی یا همان قالب بینی طراحی شده متقاضی ساخته می‌شود، در روز جراحی به همراه اطلاعات جراحی و عکس‌های دو بعدی فرد، به کلینیک جراحی ارسال می‌گردد؛ از آن رو عکس و تصاویر سه بعدی و یا تصاویر اسکن سه بعدی به همراه آنالیز دقیق تغییرات بینی در بورد اتاق عمل نصب می‌‌گردد. بنابراین با استفاده از این تکنولوژی، جراح با استفاده از ابزار دقیقی که بر اساس طراحی و سلیقه متقاضی ساخته شده است، جراحی خود را انجام می دهد. این امر توانسته است خطای جراحی را به حد بسیار زیادی کاهش دهد. بنابراین با افزایش دقت جراحی، رضایت متقاضیان جراحی بینی از نتیجه جراحی به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

قالب کنترلی؛ طراحی مهندسی

زمانی که طراحی سه بعدی توسط جراح و متقاضی جراحی بینی انجام می‌شود، فایل طراحی توسط واحد طراحی و مهندسی طراح طب مورد بررسی دقیق مهندسی قرار می‌گیرد. مهندسان خبره طراح طب با استفاده از دقیق‌ترین نرم افزارهای طراحی مهندسی با دقت بسیار بالایی در حد صدم میلی‌متر، قالب‌های بینی را طراحی می‌کنند.

مرکز طراح طب

برای کنترل فرم بینی سه نوع قالب بینی طراحی و ساخته می‌شود که در ادامه کاربرد هر یک از آن‌ها ذکر شده است. اما قالب‌های کنترلی یا ماکت‌های پیش ساخته بینی چگونه و با چه دقتی ساخته می‌شوند؟

قالب بینی یا همان قالب کنترلی بعد از طراحی توسط تیم فنی، با استفاده از جدیدترین تکنولوژی پرینترهای سه بعدی با بالاترین دقت ممکن ساخته می‌شوند. بنابراین طراحی و ساخت قالب‌های کنترلی به صورت منحصر به فرد برای هر مراجعه کننده انجام می‌شود.

مشاوره جراحی بینی

با ما تماس بگیرید

با ما تماس بگیرید

مشاوره و نوبت دهی
[از 10:30 الی 20:30]
021 73657500
مشاوره آنلاین
راه‌های ارتباطی