مشاهده نسخه کامل این صفحه

نکروز بینی چیست و چگونه درمان می شود؟

جراحی بینی در حالی که در رفع نقص و معایب بینی موثر واقع شده است، اما می‌تواند باعث عوارض خطرآفرین اما درمان شونده شود. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از عوارض خطرآفرین و حائز اهمیت جراحی بینی به نام نکروز بینی آشنا کنیم. در صورتی که بافت زنده بینی از بین برود که معمولاً این اتفاق بعد از عمل رینوپلاستی و به دلیل عدم اکسیژن رسانی مناسب به بینی رخ می‌دهد، به اصطلاح دچار نکروز بینی شده است و پوست با گذشت زمان دچار سیاه شدن می‌شود.

پوست بینی از حساسیت بالایی برخوردار است و به همین علت باید جراحی بینی به گونه‌ای انجام شود که کوچک‌ترین عارضه‌ای به این بخش از بینی وارد نشود. برای انجام جراحی بینی با کیفیت بالا و بدون کوچک‌ترین عوارضی کافی است که به مجموعه معتبر و بزرگ طراح طب مراجعه کنید که در ادامه شما را با راه‌ های برقراری ارتباط با این مجموعه آشنا خواهیم کرد.

دلایل بروز نکروز بینی

•مصرف مشروبات الکلی

•استعمال دخانیات

•ایجاد عفونت در داخل بینی

•اختلال در عملکرد عروق در بدن

•تخریب بیش از حد بافت بینی در حین عمل

•تزریق و مصرف داروی راکوتان قبل از جراحی بینی

برخی از مواردی که باعث نکروز بینی می‌شود به تخصص و مهارت پزشک در حین عمل بستگی دارد. اما برخی از موارد دیگر از جمله استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکی و یا تزریق داروی راکوتان از جمله مواردی است که در صورتی که شما از مشاوران متخصص پیش از جراحی بینی درخواست مشاوره و راهنمایی کرده باشید، از این مسائل آگاه خواهید شد و از انجام آن خودداری خواهید کرد. لذا با توجه به این توصیفات پیش از انجام جراحی بینی حتماً از یک مشاور متخصص و یا پزشک معالج و جراح بینی که در این زمینه دارای سابقه کاری بالا و مهارت حرفه‌ای است درخواست راهنمایی کنید.

انواع نکروز بینی

•نکروز فیبرینوئید: این نوع از نکروز بینی در اثر اختلال در فعالیت عروق ایجاد می‌شود.

•نکروز آبکی: عفونت و التهاب حاد در بافت استخوان و یا آسیب دیدگی سلول‌ها باعث نکروز آبکی خواهد شد.

•نکروز انعقادی: در مواقعی که کمبود اکسیژن حاد و مسدود شدن جریان خون در بافت استخوان ایجاد شود، نکروز انعقادی ایجاد می‌شود.

•نکروز پنیری: عدم جریان خون در استخوان و لخته‌ های خون در بافت استخوان باعث رخ دادن نکروز پنیری خواهد شد.

آیا تزیق فیلر باعث نکروز بینی می‌شود؟

یکی از عوامل دیگر که می‌تواند باعث نکروز بینی غیر از جراحی بینی شود، فیلر و یا پر کننده‌ های پوستی جهت از بین رفتن تورفتگی ‌های بینی و یا برجستگی‌های بینی خواهند بود. در صورتی که استفاده از ژل‌ های غیر استاندارد و یا تزریق نامناسب به مقادیر زیاد و در محل نامناسب اتفاق بیفتد، منجر به نکروز بینی خواهد شد. معمولا نکروز بینی در افرادی که اقدام به انجام فیلر بینی کرده‌اند و پس از اتمام تزریق درد شدیدی را حس می‌کنند و یا شاهد تغییر رنگ در پوست بینی هستند رخ می‌دهد. با توجه به آن که وجود کم خونی در زمان انجام رینوپلاستی منجر به تغییر رنگ پوست بینی می‌شود می‌تواند باعث سردرگمی بیمار جهت وجود بیماری نکروز شود. به همین علت پیشنهاد می‌شود که پس از انجام فیلر بینی و یا رینوپلاستی در صورت وجود درد شدید و تغییر رنگ پوست بینی حتماً با پزشک معالج خود ارتباط برقرار کنید.

آیا نکروز بینی قابلیت درمان دارد؟

درمان نکروز بینی ممکن است اما با فرایندهای پیچیده‌ای همراه خواهد بود.‌ در برخی مواقع به دلیل حاد بودن نکروز بینی بیمار باید چندین عمل متوالی را پشت سر بگذارد تا نتیجه مورد نظر را حاصل کند‌. در برخی مواقع در صورتی که نکروز بینی رخ داده باشد در عمل برای رفع نکروز بینی پزشک از نقاط دیگر همچون گوش و یا غضروف دنده جهت جایگزینی نکروز بینی استفاده می‌کند. در مورد دیگر که نکروز بینی گسترده‌تر باشد در صورتی که عفونت نداشته باشد با انجام پروتز قابل درمان خواهد بود. اما در کل باید بگوییم که نکروز بینی در صورت رخ دادن و درمان آن در انتها همانند یک بینی طبیعی دیده نخواهد شد و همیشه به عنوان یک معضل در روی صورت وجود خواهد داشت. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب متخصص جراح بینی حتماً بررسی و پردازش داشته باشید و برترین و مورد اعتمادترین آن را برای انجام جراحی بینی انتخاب کنید.

نکروز بینی در کدام بینی‌ها بیش‌تر رخ می‌دهد؟

بینی‌های گوشتی بیشتر در معرض نکروز بینی قرار دارند چرا که با توجه به برداشتن لایه چربی از پوست بیمار امکان عدم خونرسانی و اکسیژن رسانی درست به بینی وجود نخواهد داشت. به همین علت احتمال نکروز و سیاه شدن پوست بینی در این حین وجود خواهد داشت. اما در صورتی که پزشک معالج و جراح شما از تخصص و مهارت بالا و حرفه‌ای برخوردار و از سابقه کاری چندین ساله بهره‌مند باشد، بدون شک بدون رخ دادن نکروز بینی و سایر مشکلات عمل بینی با موفقیت به اتمام خواهد رسید و با نتیجه دلخواه مشتری همراه خواهد بود.

آیا نکروز بینی درد دارد؟

با توجه به آن که نکروز بینی با کبودی و عدم خونرسانی صحیح به بینی و پوست بینی همراه است و یا در واقع به صورت کلی پوست مرده و تخریب شده است می‌تواند با عوارضی از جمله سفتی، تورم، درد و تغییرات در رنگ پوست محل نکروز همراه باشد. از جمله مواردی که باعث رخ دادن نکروز بینی می‌شود، می‌توان به مواردی از جمله مشکلات جراحی، فشار طولانی مدت، کمبود خون رسانی و عفونت اشاره کرد. پس از جراحی بینی در صورتی که با مشکلات و درد و تورم ‌های غیر عادی روبرو شدید، بلافاصله با یک دکتر متخصص و یا پزشک جراح خود تماس برقرار کنید. مرکز بزرگ انجام خدمات مربوط به زیبایی بینی که با نام طراح طب معرفی می‌شود از متخصصان حرفه‌ای و ویژه‌ای برخوردار است که با وجود تخصص و سابقه کاری بالا رخ دادن هر نوع مشکلاتی پس از جراحی بینی از جمله نکروز را به حداقل می‌رساند.

چه افرادی مستعد نکروز بینی هستند؟

•عمل جراحی نادرست: در صورتی که جراحی بینی به شکل نادرست و ناصحیح انجام شود احتمال آسیب به بافت بینی و در نتیجه ایجاد نکروز افزایش می‌یابد.

تزریق ژل ‌های غیر استاندارد: تزریق ژل ‌هایی که از استاندارد کافی برخوردار نیستند و تزریق آن در مکان ‌های نامناسب انجام می‌شوند عارضه خطرناک نکروز را به همراه خواهند داشت.

•دردهای شدید پس از جراحی: پس از جراحی دردهایی همراه بیمار خواهد بود که در صورتی که این دردها تشدید شود، احتمال وجود نکروز افزایش می‌یابد.

نتیجه گیری

امیدواریم در انتهای مقاله نکروز بینی چیست از عوامل موثر در ایجاد این بیماری و علائم اولیه آن و عوارض آن مطلع شده باشید. با کلیک بر روی لینک سایت طراح طب می‌توانید با متخصصان و مشاوران حرفه‌ای این مرکز گفتگو و مشاوره داشته باشید و پس از آن طبق اطلاعات کسب شده اقدام به انجام خدمات زیبایی با کیفیت بالا و کمترین میزان عارضه و آسیب کنید.

 
مشاوره تلفنی